Za potrebe istraživanja ispitano je preko 200 direktora i menadžera najvećih svetskih proizvođača automobila, delova, auto-dilerskih kuća, finansijskih institucija, rent-a-car agencija i stručnjaka u domenu prevoza, koji posluju na tržištima 28 zemalja širom sveta.
Istraživanje je pokazalo da će „plug-in“ hibridni automobili preuzeti primat u segmentu električnih automobila, kao i da će razvoj tehnologija koje omogućavaju pogon vozila na alternativne izvore energije biti dominantan razvojni pravac globalne auto-idustrije u bliskoj budućnosti.
Pored njih, u budućnosti se predviđa i osetni rast prodaje automobili na gorivne ćelije (tzv. FCV automobili).
Prema rečima Metju Majera, direktora globalnog Odeljenja za auto-industriju u kući KPMG, kupci će i dalje biti prevashodno zainteresovani za one automobile koji nude manju potrošnju goriva i manje zagađuju okolinu što će naterati proizvođače da se postepeno preorijentišu na proizvodnju hibridnih automobila.
I pored rasta ulaganja u razvoj hibridnih automobila, najveći deo investicija unutar industrije otićiće na smanjenje potrošnje goriva u motorima na unutrašnje sagorevanje. Kako je pokazalo istraživanje, ovo bi mogla biti glavna prepreka bržem razvoju hibridnih vozila.
Čak 92% učesnika istraživanja za 2014. smatra da će kupci u narednom periodu pored automobila sa efikasnijom potrošnjom goriva najradije kupovati vozila sa dužim rokom trajanja, te one automobile koji imaju tehnološki naprede komponente.
Razvoj auto-industrije će obeležiti i postepeni prelazak sa poslovnih modela koji podrazumevaju udruživanje i zajedničke projekte proizvođača na modele koji podrazumevaju oslanjanje na sopstvene resurse i samostalne projekte.
Istraživanje je pokazalo i da će se u narednom periodu ključ za lidersku poziciju unutar auto-industrije nalaziti u uspešnom razvoju i primeni novih tehnologija, ali i razvoju inovativnih načina korišćenja automobila.
Sve više softverskih rešenja pronalazi svoje mesto u automobilima i zahvaljujući ovom trendu nije daleko dan kada će „autonomni“ automobil postati stvarnost. Međutim, samo 14% ispitanika smatra da autonomni automobili trenutno predstavljaju ključ razvoja industrije.
Ubrzani razvoj urbanih sredina dodatno će pojačati pritisak na auto-industriju da ponudi nove načine korišćenja vozila (npr. deljenje jednog autonomnog vozila između više korisnika, iznajmljivanje autonomnih vozila umesto prodaje i sl.).
Majer ističe da rast popularnosti autonomnih automobila može dovesti do razvoja novih modela po kojima ćemo u budućnosti koristiti automobile.
Istraživanje je pokazalo da se sve više automobila kupuje putem interneta, dakle van uobičajnih kanala prodaje kao što su prodajni i izložbeni saloni.
Proizvođači, pak, smatraju da će u narednom periodu pre svega doći do razvoja dilerskih salona koji će nuditi vozila nekoliko različitih automobilskih brendova.
Značajna većina ispitanika vidi tržišta u razvoju kao glavni motor rasta auto-industrije u 2014. godini. Njih 85% kaže da će tražnja na tržištima zemalja BRIK-a biti najznačajniji trend i presudno uticati na auto-industriju čak do 2025. godine.
Izvor: KPMG