Hladan start je loš kako za motor automobila, potrošnju goriva, a samim tim i za životnu sredinu. Kratke vožnje takođe mogu da skrate vek trajanje auspuha. U suštinu, kada se startuje hladan motor dolazi do kondezacije u izduvnim gasovima i ukoliko ne vozite auto dovoljno dugo da sva kondenzacija iz sistema ispari, prekomerne količine vode mogu da se akumuliraju u auspuhu i dovedu do korozije i nastanka rupa na istom. Ukoliko imate više vozila, izaberite ono koje je najskorije voženo kada izlazite ponovo napolje. Vozite auto najmanje jednom nedeljno, jer duže stajanje auta od nedelju ili dve dana, s druge strane može dovesti do drugog problema, do postepenog isušivanja tečnosti iz sistema. Konsultujte mehaničara ukoliko planirate duže vreme da ostavite auto u stanju mirovanja.
Trebalo bi redovno kontrolisati nivo antifriza, ulja, tečnosti u menjaču, servo tečnosti i tečnosti kočionog sistema. Čak i ako vaš auto ne gubi tečnost, to može da se desi i veoma brzo da dostigne opasno nizak nivo. Takođe je potrebno proveravati i boju nekih od ovih tečnosti. Neke od njih se nalaze u providnim plastičnim rezervoarima kroz koje se može videti kako izgleda tečnost, a neke se nalaze u rezervoarima koji poseduju šipke kojima se proverava stanje date tečnosti. Antifriz bi trebao biti roze, zelene ili žute boje. Braon antifriz treba uvek isprati, on ukazuje na to da u njemu ima rđe i dosta prljavštine. Takođe, nikada ne treba mešati antifriz. Ukoliko ne znate koje boje je antifriz koji odgovara vašem automobilu, treba uzeti univerzalni. Ulje treba da bude relativno čisto, ne crno. Crna boja ulja ukazuje na to da se to ulje nalazi veoma dug period u automobilu. Ulje koje je beličasto ima u sebi vode, verovatno od curenja antifriza ili, manje verovatno, zbog velike količine kondenzacije. Tečnost u menjaču treba da bude jarko crvene boje i ne sme da se oseti na paljevinu, u suprotnom je treba promeniti.
Redovna zamena ulja će pozitivno uticati na potrošnju goriva i zaštitu motora. Preporučena pređena kilometraža između promene ulja je 5.000-8.000km ili na svakih 3 do 6 meseci. Redovna zamena ulja će omogućiti da vaš auto dostigne i više od 300.000 pređenih kilometara. Podrazumeva se i zamena filtera ulja, jer nema smisla čisto ulje puštati kroz prljav filter, a filteri su dosta pristupačni i dostupni u svim radnjama u kojima uzimate i ulje.
Ovo je nešto što možete raditi sami kod kuće bez ikakvog alata i trebalo bi da se radi, odprilike, na svakih 10.000 do 20.000km. Prljavi filteri mogu da utiču na potrošnju goriva. Filtere za vazduh možete kupiti u bilo kojoj prodavnici autodelova gde će vam dati odgovarajući filter za vaš model automobila.
Ovaj vremenski raspon možete naći u korisničkom uputstvu vašeg auta. Kod novijih automobila raspon između zamena je veći. Menjajte tečnost i filtere u menjaču na svakih 60.000-80.000 pređenih kilometara. Ako ste prešli i više od 80.000km bez zamene, bolje je da odustanete od zamene tečnosti i da se nadate najboljem. Sipanje tečnosti u menjač auta koji je prešao veliku količinu kilometara bez zamene, često će dovesti do dodatnih problema jer nova tečnost može da probije lak i čvrstu smolu koja se stvorila u menjaču sa prekomerno iskorišćenom tečnošću.
Kočiona klešta i diskovi su mnogo skuplji za zamenu nego pločice. Ne postoji rešenje za čišćenje pločica dok su na automobilu. Trenje između pločica i diskova će iskoreniti bilo koje supstance skoro odmah.
Promena pozicije pneumatika je veoma važna jer se time smanjuje neravnomerno habanje gazećeg sloja, a samim tim povećava rok trajanja pneumatika. Preporuka je da se rotiranje obavlja dva puta godišnje na svakih 9.000km. Pneumatike rotiratje dijagonalno – prednji desni sa zadnjim levim i prednji levi sa zadnjim desnim. Međutim, ovaj šablon može biti i drugačiji u zavisnosti od pogonskog sistema i samog tipa gume. Imajte na umu da neke gume (posebno na sportskim vozilima) su usmerene i predviđene su određeni smer. Takve gume će na bočnoj strani imati veliku strelicu koja će ukazivati na smer.
Nedovoljno naduvane gume će skratiti životni vek gume za 15%, a mogu povećati potrošnju goriva i do 10%. Naduvavanje guma je jedna od najlakših aktivnosti održavanja automobila i trebalo bi je praktikovati svaki put kada točite gorivo čime ćete smanjiti habanje guma.
Ako primetite da vam se auto trese pri velikim brzinama (ne pri kočenju), ako vam se zanosi u jednu stranu ili ako neravnomerno troši gume u smislu da se više troši unutrašnja i spoljašnja strana od ostalog dela gume, trebalo bi da odradite optiku. Optika podrazumeva centriranje i reglažu trapa na automobilima. Obavlja se obično kada se menjaju neki od delova trapa (kugle, spone i dr.). Balasnsiranje guma se obavlja na sva četiri točka, jer se može desiti da se automobil trese ako su prednji točkovi balansirani, a zadnji nisu. Ono se obavlja svaki put kada se gume montiraju na točak. Ako se ne uradi na vreme, gume se troše brže i neravnomernije, stradaju ležajevi, amortizeri i druge komponente sistema oslanjanja.
Kada startujete auto vozite polako i počnite sa ubrzavanjem tek kada vozilo dostigne određenu temperaturu. Ovo će smanjiti pritisak u motoru dok je ulje još hladno. Preporuka je da se prvih 10km ne prelazi 2.500 obrtaja u minuti. Druga opcija je da sačekate da se motor sam zagreje i onda krenete sa vožnjom. Za većinu novih modela, prazan hod hladnog motora je kontraproduktivan.
Čak i ako vozite auto sa automatskim menjačem, trebalo bi redovnoda koristite ručnu kočnicu posebno ako se parkirate na uzbridici. To će omogućiti da kočnice prilagođene zadnjem delu traju duže. Preporučuje se da u zimskom periodu, kada su niske temperature, ne koristite ručnu kočnicu kako ne bi došlo do zamrzavanja.
Ukoliko redovno ne perete auto, u roku od četiri godine ćete moći primetiti rđu u dnu vrata. Prljavštana, so, blato se zadržavaju na delovima automobila koje vremenom utiču na ovakve promene. Naredne tri do četiri godine, korozija će zahvatiti i donje delove automobila. Popravke nakon svega toga mogu da izazovu veoma velike troškove, a sve se to može izbeći redovnim pranjem automobila, posebno zimi kada se na putevima nalaze velike količine rizle i soli.