Poledica se obično formira oko tački smrzavanja. U ledenim vremenskim uslovima, na autoputevima može da dođe do formiranja poledice usled toplote guma na putu u kombinaciji sa temperaturom smrzavanja. Zato uvek imajte u vidu izveštaje o vremenskim uslovima i stanju na putevima. “Crni led” se obično formira noću i u ranim jutarnjim časovima, kada su temperature najniže ili kada nema sunca da zagreje puteve.
Obično se formira na trasama puta koje nisu osunčane, kao što su tuneli ili trase oko kojih postoje drvoredi. Takođe, na putevima koji su manje prometni. “Crni led” se veoma brzo formira na mostovima, nadvožnjacima ili na putu ispod nadvožnjaka.
Ukoliko niste sigurni u svoje vozačke sposobnosti u vožnji u zimskim uslovima, trebalo bi da vežbate vožnju na klizavom terenu. Za ovakav poduhvat vam trebaju sigurni uslovi, veliki prazan parking na kome ima snega i leda i iskusan vozač pored vas. Vežbajte vožnju i kočenje po ledu. Trebalo bi da vidite kako se vaš auto ponaša u ovakvim uslovima, kako se njime upravalja i kako ABS funkcioniše, ukoliko ga imate. Vežbanje u ovakvim uslovima može biti i zabavno.
Ukoliko se susretnete sa poledicom, prvo morate ostati smireni i ne reagovati ishitreno. Osnovno pravilo je da u tom momentu ne pritiskate kočnicu i držite ravno volan, kako bi što je moguće lakše prešli preko leda. Usporite tako što ćete skinuti nogu sa papučice gasa i prebaciti menjača u niži stepen prenosa, bez da pritiskate kočnicu. Poenta je da se što lakše pređe preko površine leda. Obično te površine nisu duže od 6 m. Ako primetite da vam zadnji trap automobila klizi levo desno napravite veoma blagi okret volana u istom pravcu. Ako pokušate da se s tim izborite okretanjem volana u suprotnom smeru od smera proklizavanja rizikujete da se auto zanese, otme kontroli i okrene.
Ukoliko prokliznete ili izgubite kontrolu nad autom, pokušajte da ostanete smireni. “Crni led” je često (ne uvek) neujednačeno gladak, pa će u nekom momentu vaše gume naići na otpor. Kočnicu i dalje upotrebljavajte minimalno, mada će u nekim momentima ona biti potrebna ako jako proklizavate. U tom slučaju, ako imate ABS, pritisnite kočnicu i auto će sam pumpati kočnice za vas dok proklizavate. Ako nemate ABS blago pumpajte kočnicu dok proklizavate. U oba slučaja, usmeravajte auto u pravcu u kom želite da ga okrenete.
Ako na kraju, auto ipak ide van puta pokušajte da ga usmerite tako da napravite što manju štetu. U idealnom slučaju usmerite ga u prazno polje, dvorište ili paperjast sneg. Naravno, možda nećete imati veliki izbor, ali makar pokušajte.
Postoji nekoliko stvari koje možete uraditi kako vas ne bi iznenadili ovakvi uslovi na putu.