• Kako zameniti točak

    Sunčan dan, samo vaše parče asfalta kroz predele netaknute prirode, vaš auto i vi. Uživanje u vožnji nenaseljenim predelima može da se pretvori u pravi pakao ukoliko vam se probuši guma.

    Prvo što treba da uradite je da što sporije parkirate vozilo pored ili uz ivicu puta, vodeći računa da podloga bude ravna. Potrebno je da u autu imate:

    zena-menja-tocak-250x160• Odgovarajući ključ

    • Dizalicu

    • Čistu krpu

    • Lampu i

    • Trougao

    1. Pošto ste sklonili vozilo na sigurno, ugasite motor, upalite stop svetlla i povucite ručnu kočnicu. Ako je menjač ručni ubacite ga u rikverc, a ako je automatski izaberite “Park”. Trougao stavite iza kola na rastojanju od najmanje 50m. Obavezno obucite fluorescentni prsluk. Putnici treba da izađu i sklone se s puta. Ako vam prtljag smeta da dođete do rezervnog točka, izvadite prtljag.

    2. Proverite da li je rezervna guma naduvana i da li su tu ključ i dizalica. Izvadite rezervni točak iz svog ležišta. Odvrnite šrafove na točku koji menjate za pola kruga. Ako teško ide iskoristite sopstvenu težinu da biste odvrnuli maticu.

    3. Pronađite u priručniku koje mesto je predviđeno za postavljanje dizalice na autu i tu je postavite. To mesto je obično blizu točka koji menjate ali nemojte to raditi napamet jer auto može pasti i oštetiti se.

    4. Kada ste vozilo dovoljno podigli, ali pre nego što se guma odvojila od podloge, stavite rezervni točak ispod kola. To je mera predostrožnosti u slučaju da auto sklizne sa dizalice.

    5. Nastavite sa podizanjem sve dok se točkovi potpuno ne odvoje od podloge, odvrnite šrafove dva po dva u dijagonalnim parovima i sklonite ih u džep, kapu, čašu ili nešto slično, da ih ne biste izgubili.

    6. Pažljivo skinite točak jer je težak i prljav i stavite ga ispod auta.

    7. Stavite rezervnu gumu i zavrnite prstima matice u dijagonalnim parovima (prvo jedan, a zatim drugi koji je dijagonalno na drugoj strani točka).

    8. Spustite vozilo dok ne dodirne put, ključem lagano zategnite matice, uklonite izduvanu gumu ispod kola, završite spuštanje i zategnite matice do kraja. Sklonite alat i probušenu gumu u gepek.

    Rezervni točak sa probušenom gumom osposobite što pre, kod prvog vulkanizera.

    Važno upozorenje:

    Auto može lako da sklizne sa dizalice i na idealno ravnoj podlozi. Zato nikad nemojte da se podvlačite pod auto kada ga drži samo dizalica.

    Sve to u slici i reči:

    Izvor: 4gume