• Kako odmrznuti ručnu kočnicu

    Smrznuta parking kočnica, odnosna ručna kočnica, će vas omesti u samom pokretanju automobila, ali je to problem koji se može lako rešiti.

    Za razliku od redovnog, hidrauličnog kočionog sistema, kod većine vozila ručna kočnica je najčešće mehanički sistem. Njom se upravlja pomoću opruga i kablova unutar bužira. Kada su jako niske spoljne temperature, dolazi do mogućnosti da se voda, koja se zadržava u bužiru, smrzne. To će sprečiti da kablovi nesmetano klize kroz omotač kako je predviđeno. Druga mogućnost je da se kablovi zakoče prljavštinom i blatom. Zato vam dajemo nekoliko saveta da ovaj problem jednostavno rešite.

    start1. Pokrenite motor automobila.

    rucna kocnica2. Pokušajte da spustite i podignete ručnu kočnicu nekoliko puta, kako bi se razbio led iz kočionog sistema.

    3. Zatvorite što više slobodnog prostora između vozila i zemlje. Nagrnite sneg ili neki drugi materijal duž bočnih strana vozila. Na taj način će se stvoriti put za protok vazduha od prednjeg ka zadnjem delu vozila. Cilj je da se toplota,koja se stvara u motoru i cirkuliše kroz hladnjak, sa prednjeg dela vozila dovede u zadnji deo, gde se najčešće nalaze komponente ručne kočnice.

    temperatura4. Dopustite vozilu da se zagreje. Izađite iz auta dok radi. Kada je motor zagrejan, topao vazduh povučen iz hladnjaka preko ventilatora i toplota nastala od izduvnog sistema će proći ispod vozila. Pošto ste zatvorili bočne strane vozila topao vazduh će prolaziti samo ispod vozila celom njegovom dužinom što će rezultirati brzim otopljavanjem leda u kočionom sistemu.

    5. Pokušajte ponovo da otpustite kočnicu. Ako je i dalje smrznuta, dajte još vremena toploti koju stvara motor da nastavi sa odmrzavanjem i/ili zatvorite i prednju i zadnju stranu vozila (ovo je naročito korisno ako je vetrovito). Pritiskanje papučice gasa će neznatno povećati toplotu i ubrzati mehanički ventilator koji će naterati više toplog vazduha ispod vozila. Imajte na umu da mnogi noviji automobili, naročito oni koji su na prednji pogon, nemaju mehanički već električni ventilator koji nije pod uticajem motora i uključiće se kada rashladna tečnost dostigne određenu temperaturu.

    SAVETI

    Kada su temperature niže od 0 C duži vremenski period, izbegavajte korišćenje ručne kočnice kada god je to moguće.
    Kada parkirate vozilo ostavite standadni menjač u brzini, odnosno automatski menjač u parking položaj.
    Okrenite točkove ka ivičnjaku kada se parkirate na nizbrdici, odnosno od ivičnjaka kada se parkirate na uzbrdici.
    Međutim, u ovim slučajevima morate biti sigurni da se auto neće pomeriti bez upotrebe ručne kočnice.
    Još jedno značenje “Zamrznute ručne kočnice” odnosi se na zaglavljenu i neupotrebljivu kočnicu. Ovo se dešava kada se kablovi zaglave pod uticajem naslaga prljavštine i blata ili korozije.
    Ako se kablovi unutar bužira jako zaprljaju, blokiraće se nakon što se prljavština osuši, a jako ih je teško očistiti. Njihovo čišćenje je, ipak, moguće potapanjem u vodu, naizmeničnim pomeranjem napred-nazad, sušenjem i na kraju podmazivanjem nemasnim sredstvima, npr. silikonskim i sl.
    Mnogo je lakše ove kablove zameniti novim, čistim kablovima.

    UPOZORENJA

    Smanjite vreme provedeno unutar vozila dok odmrzavate ručnu kočnicu. Dok je blokiran prostor oko vozila, izduvni gasovi iz motora lako mogu doći do kabine i na taj način uzrokovati potencijanlo trovanje ugljen monoksidom. Pre ulaska u automobil, nakon što je bio u stanju mirovanja nekoliko minuta, uverite se da je kabina provetrena kako bi se uklonili svi ostaci izduvnih gasova.
    Uverite se da je kraj izduvne cevi tokom odmrzavanja bio slobodan i da izduvni gasovi nisu bili zarobljeni ispod vozila.

     

    Članak sa oznakom , ,