Šta podrazumeva redovno održavanje automobila i šta treba redovno proveravati?

Veoma je važno da redovno održavate Vaš automobil. Na taj način ćete ne samo izbeći neprijatne situacije i skuplje kvarove, već ćete i doprineti svojoj i tuđoj bezbednosti u saobraćaju. Takođe, redovno održavanje je uslov za trajanje garancije na novim automobilima.

Interval redovnog održavanja varira od automobila do automobila kao i delovi koje treba zameniti ili proveriti. Najbolje je da u servisnoj knjižici za Vaš automobil pogledate tačno šta i kada treba raditi, ili da se konsultujete sa ovlašćenim serviserom za Vaš automobil.

Svakodnevna kontrola

• Vizuelno prekontrolisati da li su na automobilu svi pneumatici ispravni, da nije neki popustio.
• Pogledati da li motor gubi rashladnu tečnost.
• Proveriti da li kočioni sistem ima dovoljno odgovarajuće tečnosti.

 

 

Periodično održavanje

Posle svakih pređenih 500 km treba kontrolisati:

• nivo ulja u motoru
• pritisak u pneumaticima

 

Posle svakih 5.000 km potrebno je kontrolisati:

• dejstvo nožne kočnice
• stanje elektrolita u akumulatoru
• debljinu disk pločice
• manžetne na pogonskim osovinama
• da li su oksidisale kleme na akumulatoru
• po potrebi promeniti ulje u motoru
• tečnost u rashladnom sistemu

Posle pređenih 10.000 km treba kontrolisati:

• stanje ulja u menjaču
• zazor platinskih dugmadi
• razvodnik paljenja
• svećice
• ranije paljenje – pretpaljenje• zazor ventila
• klinasti kaiš

• prečistač za vazduh
• spojeve creva sistema za hlađenje motora
• stanje pneumatika na točkovima
• geometriju točkova
• zazor spojnica
• zavrtnje na točkovima
• promeniti ulje u motoru i prečistač za ulje

Posle pređenih 20.000 km treba prekontrolisati:

• karburator
• agregat na motoru automobila
• kaiševe koji pokreću agregate

Posle pređenih 30.000 km potrebno je kontrolisati:

• starter (očistiti i podmazati)

• zameniti ulje u menjaču i diferencijalu, kao i u kočnom sistemu

Na svakih pređenih 40.000 km treba prekontrolisati:

•  zupčasti kaiš (eventualno zameniti)

Posle svakih 60.000 km treba kontrolisati:

• alternator i
• zameniti tečnost u sistemu za hlađenje (ili svake druge godine).