Do kraja 2015. godine japanska automobilska kompanija planira da pusti na tržište 700 automobila sa vodoničnim gorivim ćelijama. Od toga bi 400 trebalo da bude plasirano na domaće tržište, 200 u SAD i 100 u zemlje Zapadne Evrope, preneo je Tas.
Zbog velikog interesovanja za novi model u Japanu je broj preliminarnih narudžbina „Miraia“ znatno premašio plan prodaje unutar zemlje.
Zbog toga je Tojota najavila da će do kraja sledeće godine uložiti 20 milijardi jena (oko 162 miliona dolara) u razvoj proizvodnje automobila sa motorom na vodonik i utrostručiti količinu proizvedenih „Miraia“ na 2.100 vozila godišnje.
Deo investicija biće usmeren na proširenje izvoza tih automobila u zemlje Zapadne Evrope i SAD. One, prema mišljenju Tojote, treba da postanu glavno strano tržište automobila na vodonik.
Planirano je da do kraja 2017. godine u SAD bude plasirano više od 3.000 sedana „Mirai“.
Značajno povećanje proizvodnje automobila na vodonik (na 50.000 godišnje) biće dostignuto 2020. godine, kada se u Tokiju održavaju letnje Olimpijske igre. One, po mišljenju lokalnih vlasti, treba da budu veliki korak na putu ka povećanju korišćenja vodonika ne samo u automobilskoj industriji, nego i u energetici.
Do 2030. godine, svaki deseti prodati automobil u Japanu biće na gorive ćelije, što će, kako prognozira kompanija Dilojt Tomacu konsalting, privredi te zemlje doneti dodatnu dobit od 37 milijardi dolara.
Glavna prepreka širenju automobila sa motorom na vodonik je nedostatak potrebne infrastrukture. Sada u Japanu ima samo 30 stanica za automobile na gorive ćelije i koncentrisane su u velikim gradovima – Tokiju, Nagoji, Osaki.
Međutim, već sledeće godine, broj specijalizovanih stanica povećaća se više od tri puta.
Cena novog sedama „Mirai“ u Japanu iznosi 23 miliona jena (60.700 dolara). Pri tome, vlada daje subvencije od 17.000 dolara svakom kupcu takvog automobila u zemlji.
Pored toga, vlasnicima je na raspolaganju besplatna pomoć na putu 24 sata dnevno, kao i osmogodišnja garancija na motor na gorive ćelije.
Jedini proizvod rada motora „Mirai“ je voda, nikakve štetne materije se ne ispuštaju u atmosferu. Rezervoar vodoničnog goriva je dovoljan za 650 kilometara puta, a za njegovo punjenje je potrebno oko tri minuta.
Drugi veliki japanski proizvodjač, Honda, sledeće godine takođe planira da počne prodaju automobila sa karakteristikama sličnim „Miraiu“ sa motorom na vodonik. Nisan će svoj takav model predstaviti za tri godine, navodi Tas.