• Redovno održavanje vozila

    Šta podrazumeva redovno održavanje automobila i šta treba redovno proveravati?

    Veoma je važno da redovno održavate Vaš automobil. Na taj način ćete ne samo izbeći neprijatne situacije i skuplje kvarove, već ćete i doprineti svojoj i tuđoj bezbednosti u saobraćaju. Takođe, redovno održavanje je uslov za trajanje garancije na novim automobilima.

    Interval redovnog održavanja varira od automobila do automobila kao i delovi koje treba zameniti ili proveriti. Najbolje je da u servisnoj knjižici za Vaš automobil pogledate tačno šta i kada treba raditi, ili da se konsultujete sa ovlašćenim serviserom za Vaš automobil.

    Svakodnevna kontrola

    • Vizuelno prekontrolisati da li su na automobilu svi pneumatici ispravni, da nije neki popustio.
    • Pogledati da li motor gubi rashladnu tečnost.
    • Proveriti da li kočioni sistem ima dovoljno odgovarajuće tečnosti.

     

     

    Periodično održavanje

    Posle svakih pređenih 500 km treba kontrolisati:

    • nivo ulja u motoru
    • pritisak u pneumaticima

     

    Posle svakih 5.000 km potrebno je kontrolisati:

    • dejstvo nožne kočnice
    • stanje elektrolita u akumulatoru
    • debljinu disk pločice
    • manžetne na pogonskim osovinama
    • da li su oksidisale kleme na akumulatoru
    • po potrebi promeniti ulje u motoru
    • tečnost u rashladnom sistemu

    Posle pređenih 10.000 km treba kontrolisati:

    • stanje ulja u menjaču
    • zazor platinskih dugmadi
    • razvodnik paljenja
    • svećice
    • ranije paljenje – pretpaljenje• zazor ventila
    • klinasti kaiš

    • prečistač za vazduh
    • spojeve creva sistema za hlađenje motora
    • stanje pneumatika na točkovima
    • geometriju točkova
    • zazor spojnica
    • zavrtnje na točkovima
    • promeniti ulje u motoru i prečistač za ulje

    Posle pređenih 20.000 km treba prekontrolisati:

    • karburator
    • agregat na motoru automobila
    • kaiševe koji pokreću agregate

    Posle pređenih 30.000 km potrebno je kontrolisati:

    • starter (očistiti i podmazati)

    • zameniti ulje u menjaču i diferencijalu, kao i u kočnom sistemu

    Na svakih pređenih 40.000 km treba prekontrolisati:

    •  zupčasti kaiš (eventualno zameniti)

    Posle svakih 60.000 km treba kontrolisati:

    • alternator i
    • zameniti tečnost u sistemu za hlađenje (ili svake druge godine).