Spoj automobilizma i tehnologije se nastavlja. Automobili sa autopilotima, uređajima za detekciju pešaka, ekranima na dodir, svestrano povezanim automobilima. Sve to je bilo u ponudi na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu. Ovde vam predstavljamo prvih 10 inovacija koje su predstavljene.
Nesumljivo zvezda Sajma. Prvo zbog konstrukcije koja je napravljena od mešavine aluminijuma i ugljeničnih vlakana, a potom zbog radikalne promene mišljenja šta zaista znači super automobil. Benzinski motor ovog automobila je veličine samo 1,5l, ali proizvodi 170kW, a zajedno sa sportskom litijum-jonskom baterijom proizvodi 265kW. Rezultat je najdramitičnija
kombinacija performansi i efikasnosti koju svet još nije video. Automobil, s jedne strane, postiže brzinu od 0-100km/h za 4,6s, odnosno maksimalnu brzinu od 250km/h, a sa druge strane troši 2,5l na 100km i emituje samo 25g/km CO2 u okolinu. Međutim, istina je da ovi zvanični podaci ne uzimaju u obzir emisije vezane za utrpšenu električnu energiju za punjenje i8 baterije.
Veliko iznenađenje Sajma je ovaj Jaguarov terenac. Sadrži mnoštvo inovacija, uključujući ekrane na dodir, wi-fi hot spot, Jaguarovu novu aluminijumsku konstrukciju i drugo. Međutim, ovo je za sada samo koncept automobila, ali računamo na gotovo identičnu verziju koja će biti u prodaji za par godina.
Ovaj model je apsolutno sve što možete da poželite od jednog visoko tehnološkog hiperauta. Kombinacija 875 konjskih snaga i maksimalne brzine od 345km/h, sa jedne, i potrošnje od 3l s druge strane je nesumljivo nešto što ranije nismo mogli videti od pravih hiperauta. Ako ovo nije dovoljno, litijum-jonski deo hibridnog benzinsko-električnog pogona omogućava 32km čistog elktričnog opsega, što je idealno za šunjanje centralnim gradskim zonama, bez imalo zagađenja okoline.
Ljubitelji smo tehnologije koja omogućava samo-vožnju. Jednog dana, to će dramatično promeniti način putovanja i života. Ovaj Mercedesov S-Class prototip modela sa autopilotom će nam upravo to omogućiti. On već sada u naprednoj fazi razvoja ima mogućnost da sam upravlja deonicom puta od Manhajma do Forzajma u Nemačkoj u dužini od 90km. Kako je većina inovacija koje se danas koriste, već ugrađena u luksuzne modele S-Clase, potpuno automatizovana vožnja će nam biti dostupna i pre nego što mnogi pretpostavljaju.
Poslednji Range Rover je već iznenađujuće tehnološki savršen. Sadrži pametnu aluminijumsku arhitekturu koja teži nekoliko stotina kilograma, ekran osetljiv na dodir i pametan digitalni sistem kojim se pomaže terenska vuča. Dodatak ovome je dizel-električni motor.
Izuzev masovnog tržišta koje pokriva, Golf je postao i visoko tehnološki automobil. Sada imamo purel-električni pogon i Golf sa litijumskom snagom. Izvanredno. Kao da to nije bilo dovoljno, sada je dostupan Golf sa mnoštvom tehnoloških opcija: automatizovano parkiranje, krstarenje sa radarskom kontrolom, automatski podesive farove.
Novi 4C prosto zadivljuje. Ima mnogo više od dobrog izgleda. Napravljen je od ugljeničnih vlakana. Ovaj sportski dvosed dugačak je 4m, sa 1.75l turbo-punjenim motorom koji razvija 240km/h. Snaga se prenosi na zadnje točkove pomoću šestobrzinskog TCT menjača koji osim automatskog ima i sekvencijalni režim rada.
Citroën je najavio da će se proizvodna verzija nešto razlikovati od prototipa koji je prestavljen. Moraće da dodaju srednji stub, tako da će otvoreni tip kabine pretrpeti štetu. Ovaj model karakterišu Air Bump branici.
Concept Coupe je prvi od tri konceptna vozila koji otkrivaju novi dizajnerski smer Volvo automobila. Koncept prikazuje niz automatskih pomagala i bezbedonosnih karakteristika. To uključuje tehnologiju pametnog krstarenja koja će vas usmeriti kroz saobraćajne gužve ili pomoći u izbegavanju sudara.
Ovaj model je dizajnerski napravljen tako da odgovara mlađim kupcima. Koncept je baziran na arhitekturi Nissan platforme i koristi PureDrive hibridni pogonski agregat.